Uw tandartspraktijk blijft geopend

Lightfalls Dental Clinic

Het Overlegcomité m.b.t. omgangsregels om het COVID-19 virus in te perken heeft vrijdag (30/10/2020) laten weten dat medische contactberoepen hun behandelingen mogen blijven uitvoeren.

Dit wil zeggen dat een tandartsbehandeling mag plaatsvinden. Wij zijn heel blij dat alle geplande behandelingen in onze tandartspraktijk kunnen doorgaan zoals voorzien.

Uiteraard hanteren wij alle opgelegde en éxtra veiligheidsmaatregelen om u als patiënt en onze medewerkers te beschermen. Wij willen graag benadrukken dat elke behandeling in veilige omstandigheden gegarandeerd blijft.

Om in de continuïteit van onze werking te blijven voorzien vragen wij u om u aan volgende veiligheidsregels te houden.

Heeft u de komende 2 weken een afspraak bij ons gepland gelieve dan rekening te houden met volgende criteria:

1. Heeft u koorts gehad de voorbije 14 dagen?
  2. Heeft u moeten hoesten of ademhalingsproblemen gehad de voorbije 14 dagen?
  3. Bent u in contact geweest met een bevestigde corona/covid-19 patiënt?
  4. Bent u in nauw contact geweest met personen met symptomen van koorts, hoesten- of ademhalingsproblemen?

Indien het antwoord op 1 van deze 4 vragen is:

JA + < 37,3°C: behandeling 14 dagen uitstellen

JA + > 37,3°C: huisarts contacteren, geen behandeling

NEE + < 37,3°C: behandeling kan

NEE + > 37,3°C: huisarts contacteren, geen behandeling

Indien blijkt uit het beantwoorden van bovenstaande en extra telefonische vragen dat een behandeling mogelijk is zal u gevraagd worden om volgende handelingen te stellen om ieders veiligheid te garanderen:

1. Kom alleen naar uw afspraak, eventuele begeleiding vragen we te wachten in de auto.
  2. U draagt een mondmasker tot wanneer u in de tandartsstoel zit. Is de behandeling afgelopen dan zet u terug uw mondmasker op.
  3. Bij het binnenkomen van de praktijk zal u gevraagd worden uw handen te desinfecteren/ontsmetten. Er is een ontsmettingszuil voorzien op elke verdieping, deze wordt met de elleboog bediend.
  4. Gelieve u aan te melden aan de balie en de instructies te volgen van de receptioniste. Zij zal aangeven in welke wachtruimte u kan plaatsnemen.
  5. In de wachtruimte boven zal u door de assistente opgehaald worden. Gelieve de nodige afstand te bewaren.
  6. Wij hebben plexiglas voorzien op de noodzakelijke plaatsen zoals de balie, wachtruimte, …
  7. Hou afstand met andere patiënten, hou de 1,5 meter-regel hierbij in gedachte.
  8. Na elke behandeling zal het kabinet grondig gedesinfecteerd worden, zoals steeds zullen de tandartsen en tandartsassistentes letten op hygiëne en veiligheid.
  9. Het kabinet wordt zorgvuldig verlucht met een aangepast ventilatie systeem.
  10. Gelieve zoveel mogelijk te betalen met bancontact, kredietkaart of Payconinq. Oorstokjes worden voorzien om het bancontacttoestel te gebruiken. Cash betaling is mogelijk maar tracht dan zoveel mogelijk gepast te betalen.

We kunnen niet genoeg benadrukken dat als u twijfelt over bepaalde symptomen u beter telefonisch contact met ons opneemt om uw afspraak te verplaatsen.

Bedankt om u aan bovenstaande richtlijnen te houden. Stay safe and sane!

Heeft u vragen of wenst u een afspraak? Gelieve te bellen naar 09 224 23 71

Het Lightfalls Dental Clinc Team